همه چیز درباره لاستیک تیوبلس نیسان

باربری و حمل‌ونقل، بخش جدایی ناپذیر صنعت و زندگی روزمره ماست؛ از کوچکترین وسایل تا بزرگترین آن‌ها، بالاخره در یکی از مراحل تولید باید از جای به جایی دیگر حمل‌ونقل شوند! یکی از معروف‌ترین خودروهای باری و حمل‌و‌نقل برای ما ایرانی‌ها قطعا نیسان آبی است! بحث خرید لاستیک برای رانندگان آن هم یکی از چالش‌های آن‌هاست.

لاستیک تیوبلس یا تیوب دار؟ شما کدام را انتخاب می‌کنید؟ لاستیک نیسان از لوازمی است که مصرف زیادی در صنعت حمل‌ونقل دارد؛ زیرا لاستیک یکی از اجزای اصلی نیسان است و به‌دلیل تحمل وزن بالا و در مسافت‌های طولانی از اهمیت بسیاری برخوردار است. ما در این مقاله لاستیک تیوبلس نیسان را باهم بررسی می‌کنیم؛ پس تا انتهای این مقاله با هم‌تایر همراه باشید.

لاستیک تیوبلس نیسان

لاستیک‌های تیوبلس از قطعاتی هستند که در خودروها به آن‌ها لوازم مصرفی می‌گویند. یعنی بعد از استفاده مکرر و گذشت زمان فرسوده شده و نیاز به تعویض پیدا می‌کنند. همچنین اصطکاک بالای آن‌ها باعث می‌شود که رانندگان نیسان در فواصل زمانی کوتاه‌تر نیاز به تعویض لاستیک پیدا کنند. لاستیک‌های تیوبلس در وسایل نقلیه سنگین نظیر اتوبوس، کامیون‌ها و غیره کاربرد بسیاری دارند و در سواری‌ها نیز بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرند. لاستیک‌های تیوبلس یکی از قطعاتی هستند که در وسایل نقلیه سنگین برای کاهش مصرف انرژی بسیار کاربردی هستند، که همین امر باعث محبوبیت بیشتر این نوع تایر در خودروهای سبک و سنگین شده است.

این لاستیک‌ها در بازار از اهمیت خاصی برخوردار هستند و نیز طرف‌داران زیادی هم دارند. لاستیک‌های تیوبلس دارای دو نوع هستند که یک نوع آن‌ها ساده و یکی دیگر از آن‌ها آج‌دار است که در بخش‌های دیگر بیشتر به این دو نوع خواهیم پرداخت. همان گونه که در بخش مقدمه گفته شد لاستیک‌های نیسان جزو اجزای اصلی این ماشین خاص باربری است و نقشی اساسی در ایمنی و عملکرد نیسان ایفا می‌کند. با افزایش تولید و فروش نیسان در بازار، لاستیک‌های تیوبلس آن هم فروشش افزایش می‌یابد؛ زیرا اکثر رانندگانی که از ماشین‌های سنگین استفاده می‌کنند، لاستیک‌های تیوبلس را به دیگر  لاستیک‌ها برای نیسان ترجیح می‌دهند؛ زیرا می‌توانند با این لاستیک‌ها مصرف سوخت و انرژی را کاهش دهند. لاستیک‌های تیوبلس مزیت‌های بسیار زیادی نسبت به لاستیک‌هایی نظیر لاستیک‌های تیوپ دار دارند.

حتما بخوانید: آیا خسارت لاستیک شامل بیمه بدنه خودرو می شود؟

لاستیک تیوبلس نیسان

عملکرد لاستیک تیوبلس نیسان

زمانی که شیء مانند میخ وارد لاستیک‌های معمولی شود، باعث می‌شود که لاستیک سوراخ شده و هوای داخل لاستیک به سرعت خارج شود. در این عمل باد لاستیک بسیار سریع خارج شده و دچار پنچری می‌شود. لازم است بدانید که در لاستیک‌های تیوبلس زمانی که میخ یا هر شیء تیز دیگری وارد لاستیک شود، اطراف سوراخ ایجاد شده به‌سرعت بسته می‌شود و آن شیء به‌عنوان وسیله‌ای که جلوی خروج فشار باد لاستیک را می‌گیرد عمل می‌کند. در این فرایند اجازه خروج به باد لاستیک داده نمی‌شود و به همین دلیل است که در وسیله‌های نقلیه سنگین نیز از لاستیک‌های تیوبلس استفاده می‌کنند و این امر باعث شده است تا این لاستیک‌ها نسبت به بقیه لاستیک‌ها پرفروش‌تر باشند.

حتما بخوانید: انواع آسیب لاستیک و روش های رفع آن

پنچرگیری ساده لاستیک تیوبلس نیسان

در این قسمت می‌خواهیم سادگی پنچرگیری لاستیک تیوبلس نیسان را بررسی کنیم. برای پنچرگیری لاستیک‌های معمولی اکثر شما می‌دانید که باید لاستیک را از روی رینگ‌ها باز نمایید و سوراخی که در قسمت تیوب ایجاد شده را پنچرگیری کنید. اما در لاستیک تیوبلس نیسان این‌گونه نیست و احتیاجی به باز کردن لاستیک از روی رینگ را ندارید. حتی احتیاجی نیست که شما لاستیک را از زیر ماشین باز کنید.

برای پنچرگیری لاستیک تیوبلس نیسان محلی که دچار آسیب شده و همچنین باعث پنچرشدن لاستیک شده است را بررسی می‌کنید و آن جسمی که در لاستیک وارد شده است را خارج نمایید. شما باید آن محل را با سوزن پنچرگیری و چسب مخصوص، پنچرگیری کنید. اجازه دهید چند دقیقه چسب بر روی قسمت سوراخ شده بماند و آن محل را کاملاً بپوشاند. پس از آن شما می‌توانید ضایعات اضافی که در اطراف چسب باقی‌مانده است را با کمک یک‌تیغ بردارید. تعمیرکاران برای پنچرگیری این‌گونه لاستیک‌ها از نخ پنچری مخصوص استفاده می‌کنند.

ساده‌بودن این فرایند برای یک راننده نیسان بسیار اهمیت دارد، چرا که رانندگان نیسان دائم در حال جابجایی بار هستند و مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند. مسئولیت تاخیر در تحویل دادن بار یا خراب شدن اجناس به‌عهده راننده است. همین مزیت ساده لاستیک تیوبلس نیسان می‌تواند راننده را از یک خسارت و ضرر چند میلیونی نجات دهد!

نیسان زامیاد

مزایای لاستیک تیوبلس نیسان

همان گونه که می‌دانید لاستیک‌های معمولی و لاستیک‌های تیوبلس نیسان از یک فشار باد یکسانی در آن‌ها استفاده شده است. ولی لاستیک‌های تیوبلس نیسان دارای مزایای خاصی هستند که در این قسمت می‌خواهیم به آن‌ها بپردازیم؛

  • لاستیک تیوبلس نیسان به‌خاطر خاصیتی که دارند وزن خودرو را تا حد امکان کاهش می‌دهند.
  • لاستیک‌های تیوبلس قطعات کم‌تری نسبت به لاستیک‌های دیگر در آن‌ها به کار برده می‌شود و تعمیر یا پنچرگیری این لاستیک‌ها بسیار ساده و راحت است.
  • تسمه‌ای که درون لاستیک‌های تیوبلس وجود دارد باعث می‌شود که فضای خالی در چرخ به وجود بیاید و حرارتی که لنت ترمز به این لاستیک‌ها انتقال می‌دهد، کاهش یابد.
  • تاج و دیوارهای جانبی لاستیک‌های تیوبلس نیسان عمر زیادی دارند.
  • لاستیک‌های تیوبلس به دلیل ارتفاع کمی که دارند تعادل بیشتری نسبت به لاستیک‌های دیگر ایجاد می‌کنند. این ویژگی به این دلیل است که نیسان در هنگام دور زدن و عبور از پیچ‌های تند به دلیل تحمل وزن سنگین بار، به هیچ مشکلی برنخورند.
  • لاستیک‌های تیوبلس زمانی که دچار پنچری می‌شوند، به‌هیچ‌عنوان دچار انفجار نمی‌شوند. این لاستیک‌ها از ایمنی بالایی برخوردار هستند.
  • زمانی که لاستیک تیوبلس پنچر می‌شود، باد آن‌ها مانند لاستیک‌های دیگر سریع خارج نمی‌شود. در نتیجه به راننده فرصت دارد که خود را به نزدیک‌ترین تعمیرگاه برساند.
  • لاستیک‌های تیوبلس به دلیل مقاومت خاصی که دارند، باعث می‌شوند زمانی که از دست‌اندازهای موجود در مسیر عبور می‌کنید به جلوبندی وسیله نقلیه شما هیچ‌گونه آسیبی وارد نشود.
  • لاستیک‌های تیوبلس به دلیل ساختاری که دارند، هیچ‌گونه شیء از کنار لاستیک‌ها یا فاق لاستیک نمی‌تواند به داخل لاستیک نفوذ کند.
  • لاستیک‌های تیوبلس نسبت به لاستیک‌های دیگر دیرتر از بالانس خارج می‌شوند.

مطلب مرتبط: همه چیز درباره اهمیت تنظیم باد تایر؛ بند کفش هایم را سفت کن!

لاستیک نیسان تیوبلس

معایب لاستیک تیوبلس نیسان

همان گونه که می‌دانید هر محصولی که تولید می‌شود همان‌طور که دارای مزایا خاصی هستند، معایبی نیز خواهند بود. معایب لاستیک‌های تیوبلس به شرح زیر است؛

  • لاستیک‌های تیوبلس به دلیل فرایند تولیدی که دارند، از قیمت بالایی برخوردار هستند.
  • لاستیک‌های تیوبلس نسبت به لاستیک‌های معمولی نیاز به مراقبت‌های بیشتری دارند.
  • لاستیک‌های تیوبلس باید تمیز نگه داشته شوند.

نکات مهم استفاده از لاستیک تیوبلس نیسان

در این قسمت می‌خواهیم به چند نکته مهم در خصوص لاستیک‌های تیوبلس نیسان بپردازیم. به این نکات توجه کنید:

  1. اگر شما بر روی خودرو خود از لاستیک تیوبلس نیسان استفاده می‌کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که بعد از هربار بارگیری و تخلیه یا پس از مسافت‌های طولانی، فشار باد لاستیک‌ها را کنترل و آن‌ها را تنظیم کنید؛ زیرا فشار باد کم یا حتی زیاد باعث می‌شود که کناره‌های لاستیک ترک‌خورده و به‌مرور زمان باعث ترکیدن لاستیک‌ها شود.
  2. لازم است لاستیک تیوبلس نیسان را بعد از مدت زمانی که استفاده می‌کنید با یکدیگر جابه‌جا کنید؛ به طور مثال لاستیک‌های جلو را به لاستیک‌های عقب انتقال دهید و همچنین لاستیک‌های عقب را به لاستیک‌های جلو انتقال دهید. با این کار باعث می‌شوید که لاستیک‌ها از استهلاک برابر و سایش منظم آج برخوردار شوند.
  3. قسمتی بر روی رینگ خودرو قرار دارد که به آن والف لاستیک می‌گویند که باید همیشه آن را کنترل نمایید تا سالم باشد. اگر دچار آسیب‌دیدگی شود، باعث نشتی باد در لاستیک می‌شود.
  4. همان گونه که گفته شد لاستیک تیوبلس نیسان باید همیشه تمیز نگهداری شوند. ولی این نکته را فراموش نکنید که از اسپری‌هایی که اسیدی هستند را به‌هیچ‌عنوان برای تمیز نمودن لاستیک‌ها استفاده نکنید؛ چون این اسپری‌های اسیدی باعث می‌شوند که سطح لاستیک‌های شما از آسیب ببیند و به‌مرورزمان دچار فرسایش شود. بهتر است از مواد شوینده‌های معمولی برای تمیز کردن لاستیک‌های خودروی خود استفاده کنید.
  5. زمانی که می‌خواهید حرکت کنید گاز و کلاج را به‌طوری تنظیم نمایید که لاستیک روی آسفالت سر نخورد یا اصطلاحا تیک آف نکند؛ چون این عملی که رخ می‌دهد باعث می‌شود عمر مفید لاستیک شما کوتاه شود و فشار زیادی به موتور وارد شود.
  6. به این نکته حتماً توجه کنید که تنظیم باد و کیفیت لاستیکی که شما استفاده می‌کنید، روی مصرف سوخت خودروی شما نیز تأثیر زیادی می‌گذارد.

حتما بخوانید: لاستیک ماشینم رو کی عوض کنم؟ بهترین زمان تعویض لاستیک خودرو

سخن پایانی

لاستیک تیوبلس نیسان همان گونه که گفته شد بسیار کاربردی تر از نوع تیوب دار هستند. رانندگانی که از وسیله نقلیه سنگین برای حمل‌ونقل استفاده می‌کنند، باید از این نوع لاستیک‌ها استفاده نمایند تا کم‌تر دچار مشکل شوند. شاید برخی از رانندگان از قیمت بالایی که این لاستیک‌ها دارند ناراضی باشند ولی می‌توانند با خرید و انتخاب درست لاستیک مدت‌زمان بیشتری از این لاستیک‌ها استفاده نمایند. ناگفته نماند که باید تمامی نکاتی که گفته شد را رعایت کنند تا بتوانند از عملکرد خوب این نوع لاستیک‌ها بهره‌مند شوند. از این که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید از شما عزیزان سپاس گزاریم.

به زودی فروشگاه رینگ و لاستیک هم‌تایر در همدان به عنوان شعبه اول افتتاح خواهد شد. در هم‌تایر می‌توانید با آسودگی خاطر و تضمین بهترین قیمت و کیفیت لاستیک مورد نظر خودتان را خریداری کنید. جهت خرید لاستیک نیسان در همدان می‌توانید به فروشگاه همتایر مراجعه کنید. با خیال راحت همـ‌،تایر میشه خرید 🙂

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *