واردات 100 هزار دستگاه خودرو نهایی شد!

واردات خودرو در سال جدید

طبق گفته‌های اخیر، انتظار می‌رود که 100 هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود. در ادامه مجله هم‌تایر بخوانید.

به گفته مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت معدن و تجارت: مبلغی که برای واردات خودرو در نظر گرفته شده است، چیزی تا سقف یک میلیارد یورو ارز است و با این مبلغ تخصیص‌داده‌شده می‌توان 70 تا 100 هزار دستگاه وارد کرد.

به گزارش مجله همتایر به نقل از ایسنا، عبدالله توکلی افزود: قانون ساماندهی خودرو در خردادماه امسال ابلاغ شده است و با توجه‌ به اینکه مصوبه هیئت وزیران برای آیین‌نامه اجرایی واردات در شهریورماه به تصویب رسیده است مانعی برای واردکردن خودرو نداریم و قطعاً امسال واردات خودرو خواهیم داشت.

همچنین وی افزود: این توان مالی شرکت‌های واردکننده است که چه تعداد خودرو می‌توانند وارد کنند. این پیش‌بینی برای ما تا 100 هزار دستگاه است.

واردات خودرو در سال جدید

توکلی ادامه داد: چیزی که باعث افزایش کیفیت در صنعت خودروسازی می‌شود پذیرش رقابت‌ها و ورود به عرصهٔ آن است و هرچقدر بتوانیم در این میدان تلاش کنیم می‌توانیم کیفیت خودرو های داخلی را افزایش دهیم.

توکلی گفت: دربارهٔ زیرساخت‌های لازم برای واردات خودرو و همچنین مسائل مربوط به حوزه استاندارد و محیط‌زیست و سایر دستگاه‌های مرتبط صحبت لازم انجام شده است. در حال حاضر هم خودروسازان تمایل به ورود فناوری جدید دارند تا بتوانند در بازار خودروی کشور رقابت کنند.

 

کانال تلگرام مجله هم‌تایرکانال تلگرام مجله هم‌تایر 

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *