کارخانه لاستیک سازی الیگودرز تا پایان 1401 به بهره‌برداری می‌رسد؟

کلنگ احداث پروژه‌ی ۵۰ هزار تنی لاستیک سازی الیگودرز که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های کارخانه لاستیک بارز است. در سال ۹۷ در شهرک صنعتی الیگودرز استان لرستان بر زمین زده شد و بعد از مدتی به دلیل وجود مشکلات متعدد این پروژه متوقف شد؛ ولی خوشبختانه این طرح دوباره در جریان ساخت قرار گرفت و تصمیمات مناسبی برای تسریع روند اجرای آن در دستور کار قرار گرفت. برای اطلاع از جزئیات این پروژه با مجله‌ی هم‌تایر همراه شوید.

مطلب پیشنهادی: بورس کالا به صنعت لاستیک خوش آمد گفت!

در سال ۱۴۰۰ قرار بر این شد سالانه پنجاه هزار تن تایر مختلف اعم از رادیال تمام سیمی باری، اتوبوسی و کامیونتی معادل ۸۴۰ هزار حلقه در کارخانه لاستیک بارز الیگودرز به مرحله‌ی تولید برسد؛ ولی این طرح با موانع و چالش‌هایی مثل عدم تامین منابع مالی طرح توسط سهام‌داران و تامین بودجه سالیانه پروژه و آورده نقدی سهام‌داران، تحریم‌های اقتصادی و بانکی در مورد تامین ماشین‌آلات خارجی و عقد قرارداد با سازندگان اروپایی مواجه شد.

مدیرعامل کارخانه لاستیک بارز آب مورد نیاز پروژه را ۴۰۰ لیتر بر ثانیه عنوان می‌کند و می‌گوید:

برق مورد نیاز کارخانه 14 مگاوات و گاز مورد نیاز چهار هزار متر مکعب در ساعت است. مدیرعامل کارخانه لاستیک سازی بارز لرستان با اشاره به اینکه پروژه لاستیک سازی بارز الیگودرز سومین کارخانه گروه صنعتی بارز است، بیان می‌کند: سرمایه ثابت پروژه چهار هزار و سیصد میلیارد تومان و نیاز ارزی آن نیز ۱۱۶ میلیون یورو است./فارس نیوز

در ادامه به راه‌اندازی پروژه‌ی لاستیک‌سازی الیگودرز در سال جاری می‌پردازیم.

لاستیک سازی الیگودرز

اختصاص هزار میلیارد تومان به پروژه‌ی پنجاه هزار تنی در سال ۱۴۰۱

به نقل از خبرگزاری ایلنا استاندار لرستان گفت:

در جلسه امروز علاوه بر تصویب ۱۲۰ میلیون یورو موردنیاز در خصوص تأمین منابع ریالی «۱۰۰۰ میلیارد تومان»، تصمیمات مناسبی برای تسریع روند ساخت پروژه اتخاذ شد.

زریویار عنوان کرد:

در خصوص سایر موارد از جمله‌ ۴۲۵ میلیارد منابع مورد نیاز مصوبات سفر در بخش کشاورزی نیز گفت‌وگو شد و در این خصوص مقرر شد که این مبلغ توسط بانک تجارت تامین و پرداخت شود.

وی افزود:

این طرح که با هدف تولید ۵۰ هزار تن لاستیک‌های باری و اتوبوسی با ظرفیت اشتغال ۴۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در دستور کار قرار دارد، با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۵۵۰۰ میلیارد تومان در شهرک صنعتی الیگودرز در حال ساخت است.

استاندار لرستان گفت:

موضوع پایانی این جلسه نیز در خصوص واحدهای تملیکی بانک بود که با توجه تأثیر تعیین تکلیف این واحدها در ایجاد ارزش‌افزوده، تولید و به‌تبع آن ایجاد اشتغال پایدار در استان  بود که مقرر شد بانک تجارت تمهیدات لازم را جهت تعیین تکلیف آنها به عمل آورد./ایسنا

لاستیک سازی الیگودرز

جمع‌بندی

احداث پروژه‌ی لاستیک سازی الیگودرز در سال 1398 آغاز شد، ولی به دلیل وجود مشکلات متعدد از روند قابل قبولی برخوردار نبود و متوقف شد؛ اما خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ مجددا این طرح مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت در سال ۱۴۰۱ با تخصیص هزار میلیارد تومان تصمیمات مناسبی در راستای تسریع روند ساخت و توسعه‌ی این صنعت گرفته شد. امید است با سرانجام رسیدن این پروژه قدم مثبتی در راستای اشتغال‌زایی در این حوزه برداشته شود.

برای اطلاعات بیشتر در حوزه‌ صنعت لاستیک می‌توانید به بخش هم‌ذوق در مجله‌ی هم‌تایر مراجعه کنید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *