استقبال بی نظیر مردم از عرضه‌ پژو 207 در بورس کالا «1 آذر»

عرضه‌ی 1000 دستگاه پژو 207 در تاریخ 30 آبان با استقبال بی‌نظیری از طرف مردم رو‌به‌رو شد. پژو 207 اولین خودرویی است که در بازار بورس کالا وارد شد و به قیمت حراج مورد معامله قرار گرفت. برای اگاهی از شرایط خرید پژو 207 در بورس کالا، قیمت عرضه آن و محدودیت های عرضه خودرو با مجله هم‌تایر همراه شوید. خودرو پژو ۲۰۷ سفید‌ روز دوشنبه مورخ ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۱ بر روی تابلوی معاملات بورس کالا عرضه شد. نتایج حاصل از فروش این خودرو در بورس کالا نشان می دهد که پژو ۲۰۷ دستی با احتساب کلیه هزینه‌ها حدود ۱۰ درصد ارزان‌تر از قیمت کف بازار مورد معامله قرار گرفت. 

قیمت پژو 207 در بورس کالا

بر اساس اعلام بورس کالا پژو ۲۰۷i با قیمت پایه ۱۸۷ میلیون تومان روی تابلوی معاملات نقش می‌بندد. با نگاهی به اعداد و ارقام بازار آزاد متوجه می‌شویم که قیمت 207 دنده‌ای حدودا 423 تا 436 میلیون تومان معامله می‌شود. اگر قیمت پایه و قیمت بازار آزاد را مقایسه کنیم متوجه تفاوت قیمتی 56 درصدی می‌شویم. اما نکته اساسی اینجاست که 187 میلیون تومان قیمت پایه است و خریدار خودرو از بورس کالا باید هزینه مالیات و عوارض که معادل 13 درصد از مبلغ نهایی و هزینه ثابت به مبلغ ۴ میلیون و ۳۷۱ هزار تومان بابت بیمه و شماره‌گذاری است را بپردازد.

البته چون معاملات بورس بر اساس عرضه و تقاضاست احتمالا قیمت پایه 187 میلیون تومانی به چند برابر افزایش پیدا می‌کند. چرا که 207 خودروی محبوبی است و فاصله قیمتی بسیار زیادی با بازار آزاد دارد و خریدار می‌تواند سود بسیار خوبی به‌دست آورد.

عرضه پژو 207 در بورس کالا

محدودیت های عرضه‌ی خودرو پژو 207

مطابق طرح‌های پیشین اشخاص حقوقی امکان خرید ندارند. اشخاص حقیقی که در عرضه های قبلی خودرو دربازار بورس کالا موفق به خرید خودرو سواری شده اند امکان ثبت سفارش نخواهند داشت. هرکد بورس کالایی صرفا مجاز به ثبت سفارش یک عدد خودرو است.

شرایط خرید پژو 207 در بورس

 شرایط برای متقاضیان 207 باید سن ۱۸ سال تمام را داشته است. خریداران جهت ادامه مراحل خرید باید همزمان با تسویه مبلغ معامله در بورس «حداکثر تا پایان مهلت مجاز تسویه در بورس» با مراجعه به سایت به آدرس وب سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو، پروفایل شخصی خود را تکمیل کنند. در زمان مقرر که طی پیامک «تکمیل وجه هزینه‌های متعلقات قانونی»اطلاع رسانی می‌شود، علاوه برانتخاب یکی از نمایندگی‌های مجاز، بیمه‌گر مورد نظر خود را در سایت انتخاب کنند و نسبت به واریز وجه هزینه‌ اقدام شود.

در صورت عدم واریز هزینه‌ها حداکثر تا ۵ روز تقویمی پس از ارسال پیامک «تکمیل وجه متعلقات قانونی» به نسبت زمان تاخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی، زمان تحویل خودرو تغییر خواهد کرد.

منبع

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *