دنا، سورن و رانا هم بورسی شدند! آذر 1401

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از عرضه دنا، سورن و رانا خبر داد که باهدف افزایش تنوع و تعداد خودرو برای عرضه به بورس کالا انجام می‌گیرد. مجوزهای لازم برای این موضوع اخذ شده و در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود. در این باره در مجله هم‌تایر بخوانید.

مطلب مرتبط: ایران خودرو با 2100 دستگاه 207 و تارا به بورس کالا می‌آید!

عرضه دنا، سورن و رانا

به گزارش اقتصاد آنلاین، مهدی خطیبی در بازدید رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از ایران‌ خودرو گفت:

درمورد مدت‌زمان تحویل خودرو تغییراتی خواهیم داشت به‌این‌ترتیب که مدت‌زمان تحویل سه‌ماهه را به دو ماه و حتی کمتر کاهش خواهیم داد که این کار باعث افزایش تنوع و تیراژ به‌عنوان سه راهبرد تکمیلی حضور در بورس کالا و همچنین کاهش قیمت خودرو می‌شود.

وی همچنین افزود هدف ما بیشتر جلوگیری از ضرر و زیان و ارتقای طرح‌های توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه است و به دنبال حواشی مربوط به سود نیستیم علاوه بر این قیمتی که مصرف‌کننده نهایی برای خرید خودرو می‌پردازد باید مشخص شود؛ زیرا باقیمت‌های قرعه‌کشی تعداد کمی از مشتریان موفق به خرید خودرو می‌شوند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو همچنین اعلام کرد که موافق واردات خودرو است؛ زیرا این موضوع می‌تواند با ایجاد فضای رقابتی باعث پیشرفت در زمینه خودروسازی شود.

وی در ادامه اظهار کرد: برنامه واردات خودروی کامل سیاست اصلی ما نیست و قطعاً هدف بعدی ما واردات قطعات منفصله و مونتاژکردن محصول است.

خطیبی با بیان اینکه ما تولیدکننده هستیم تصریح کرد: مسیر پیشرفت صنعت خودرو را با جدیت دنبال می‌کنیم؛ اما تجربه این را ثابت کرده است که خودروساز در واردات خودرو کامل دستاورد موفقی نداشته است.

وی همچنین درمورد همکاری با خودروسازان فرانسوی تصریح کرد: ایران‌خودرو بزرگ‌ترین خودروساز کشور و خاورمیانه است که تابع سیاست‌های کلی نظام است همچنین با بیان به اینکه همراهانمان را در زمان تحریم فراموش نخواهیم کرد. کشورهایی که درزمان تحریم در کنار ما بوده‌اند و حتماً این موضوع را در سیاست‌گذاری‌ها لحاظ خواهیم کرد.

منبع/ اقتصاد آنلاین

مطلب پیشنهادی: عرضه پژو 207 در بورس کالا برای دومین بار «آذر 1401»

برای اطلاع از آخرین اخبار و اتفاقات حوزه خودرو به کانال تلگرامی مجله همتایر بپیوندید.

کانال تلگرام مجله هم‌تایرکانال تلگرام مجله هم‌تایر

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *