تفاوت بارزِ بارز یزد

مقایسه لاستیک بارز و یزد تایر

برای مقایسه لاستیک بارز و یزد تایر ابتدا باید به طور کلی درباره ویژگی های یک لاستیک خوب دانید. لاستیک خودرو پیش از هر چیز دیگری یک فناوری و اغلب نوآوری برای ایمن‌تر کردن رانندگی شماست. در نهایت، برچسبی که روی لاستیک چسبانده شده است، این اطلاعات را کامل می کند و نشان از برخی از ویژگی های موجود از هر شرکت لاستیک سازی است. امروز در هم‌تایر دو برند مطرح و پرفروش بازار داخل ایران را بررسی می‌کنیم تا هنگام خرید تصمیم درست و منطقی‌ای داشته باشید. بارز یا یزد تایر بالاخره کدام لاستیک را بخریم؟

ایران از نظر تولید لاستیک یکی قطب های خاورمیانه محسوب می شود. صادرات بالای این محصولات نیز نشان دهنده تقاضای بالای آن می باشد. در این مقاله تلاش کردیم تا با مقایسه لاستیک یزد تایر و بارز به فاکتورهایی مثل مقایسه قیمت، کیفیت و محبوبیت بپردازیم.

مطلب مرتبط: 10 نکته طلایی که هنگام خرید تایر خودرو باید بدانید!

اندازه «سایز» لاستیک

همه ما موقع خرید لاستیک این اطلاعات را روی یک لاستیک دیده‌ایم؛ 205/55R16

اما تعداد کمی از ما معنای آن را می‌دانیم، پس از خواندن این پاراگراف در مورد این اطلاعات بی‌رقیب خواهید بود، به خصوص که گاهی اوقات ضروری است درباره ابعاد یک لاستیک خوب اطلاعات لازم را داشته باشید. برای مثال ما، ابعاد تایر اولین پارامترهای یک لاستیک هستند که باید توسط شما بررسی شوند.
205 = عرض لاستیک: به میلی متر نشان داده شده است و ابعاد چرخ را مشخص می کند.
55 = ارتفاع دیواره جانبی «نمایش به درصد»: این نسبت درصدی از عرض لاستیک نسبت به ضخامت دیواره جانبی است.
R = ساختار تایر: تا به امروز، 3 ساختار برای تایر وجود دارد. ساختار شعاعی، که در حال حاضر رایج‌ترین است، با یک R مشخص می‌شود. ساختار قطری”D”  و اصطلاح “کمربند متقاطع “B”.
16 = قطر لاستیک «به اینچ»: مطابق با قطر داخلی رینگ است.

حتما بخوانید: چگونه علائم روی لاستیک را بخوانیم؟

حالا بعد از دانستن یک اطلاعات کلی راجع به لاستیک به سراغ مقایسه دو برند پرطرفدار بازار ایران یعنی بارز و یزد تایر می رویم؛

کارخانه تولید لاستیک

لاستیک بارز

لاستیک بارز یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ ترین شرکت‌های تولیدکننده لاستیک در ایران است که انواع محصولات را برای خودروهای سواری، SUV، تجاری، اتوبوس، باری، راه‌سازی و کشاورزی ارائه می‌دهد. بارز تایر دارای یک شبکه فروش گسترده در سرتاسر کشور است که از سال 1363 به‌عنوان نخستین کارخانه تولید تایر در ایران شروع به فعالیت کرد. این شرکت امروزه انواع لاستیک‌های رادیال و بایاس را با گل‌های متفاوت و کیفیت خوب به بازار عرضه می‌کند.

مزایای لاستیک بارز

اکثر رانندگان همیشه از نرمی و راحتی لاستیک‌های بارز تعریف می‌کنند. لاستیک‌هایی که بارز تولید می‌کند از لحاظ طول عمر و کارایی هم کیفیت قابل قبول و قابل رقابتی حتی با برندهای خارجی دارند. یکی دیگر از مشخصه‌های برتری بارز نسبت به دیگر برندهای داخلی، استفاده از فناوری به‌روز و دانش فنی روز دنیا همراهی بیشتری داشته و البته از نظر قیمت نیز کمی بالاتر است.

تنوع محصولی

لاستیک بارز در تنوع بسیار زیادی تولید می‌شود و از این نظر رتبه بهتری را بین نمونه‌های ایرانی خود اختصاص داده است. این برند ایرانی انواع لاستیک سواری، باری و اتوبوس، کشاورزی و راهسازی و نمونه‌های تجاری و SUV را به مشتریان عرضه می‌کند.

امتیاز تست جهانی

از نظر رتبه‌بندی کیفیت و امتیاز تست جهانی، لاستیک بارز در رتبه نخست بین انواع نمونه‌های ایرانی این محصولات قرار دارد. همچنین کویر با گرفتن مدرک Gc-Mark از آلمان در اقدامی نو شروع به تولید لاستیک های سبز کرده است.

ترمزگیری مناسب لاستیک ها

لاستیک بارز با داشتن آج‌های دقیق و غیر متقارن از چسبندگی بالایی بهره‌مند بوده و محصولی مناسب برای ۴ فصل به‌شمار می‌آید.

نرمی لاستیک ها

لاستیک‌های نرم از مشخصه‌های اصلی در بسیاری از تنوع مدل‌های لاستیک بارز هستند که راحتی سرنشینان را به‌دنبال دارد. در مورد تولیدات برند یزد تایر نیز، بهینه‌سازی محصولات مدرن و جدید این برند را می‌توان به خوبی مشاهده نمود.

کارخانه بارز

لاستیک یزد تایر

یزد تایر یکی از برندهای خوش نام و قدیمی تولید لاستیک در داخل کشور است. این برند در سال های ۱۳۶۴ – ۱۳۶۵ فعالیت خود را آغاز کرد. نکته‌ی بسیار مهم در مسیر فعالیت های یزد تایر، به روز بودن، بهینه سازی محصولات و توسعه‌ی فعالیت‌ها می باشد. یزد تایر در زمینه تولید محصولات نوآورانه، به‌روز و با کیفیت از جمله برندهای پیشتاز محسوب می شود. این برند از سال ۱۳۸۶ با اخذ فناوری رسمی از وردشتاین هلند که یکی از معتبرترین مراجع رسمی اروپایی می باشد، تایرهای رادیال سیمی را تولید نمود. تأیید این مرجع معتبر، مهر تأییدی بر کیفیت بالای لاستیک های برند یزد تایر می باشد.

عمر مفید لاستیک یزد تایر

تاریخ انقضا لاستیک ماشین‌های سواری را به‌طور کلی 4 تا 6 سال محاسبه می‌کنند، اما با توجه به شرایط 4 فصلی و جوی معمولا عمر مفید لاستیک یزد تایر و سایر تایرهای ساخت کشورمان 3 سال یا 60 هزار کیلومتر در نظر گرفته می‌شود. البته این یک قانون کلی نیست و بستگی به نوع آج و میزان کارکرد نیز دارد. اما برای اینکه عمر مفید لاستیک ماشین خود را افزایش دهید، سری به مقاله راهکارهای ساده افزایش طول عمر لاستیک + 6 نکته بزنید.

معایب لاستیک یزدتایر

تا 10 سال پیش معایب لاستیک یزد تایر و سایر برندهای ایرانی را می‌توانستیم مواردی چون وجود ترک‌های ریز در لاستیک، کاهش هندلینگ و خوش‌دستی خودروها، سواری خشک، عدم تنوع در ابعاد و گل‌ها و مانند این‌ها بدانیم. اما اکنون با پیشرفت کمپانی‌های تولید لاستیک در ایران، استفاده از دانش روز و ایجاد تنوع در محصولات حتی برای خودروهای رده‌بالای بازار نیز می‌توان محصولات مناسبی در میان برندهای داخلی لاستیک یافت.

یزد تایر

کلام پایانی

در هر صورت شما باید در هنگام خرید لاستیک به نکات زیادی توجه کنید، در مقایسه جامعی که از برند بارز تایر و یزد تایر داشتیم، با توجه به ویژگی های آنها می توان گفت هر دو برند از ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردارند و لاستیک‌های تولیدی این دو شرکت دارای طرفداران زیادی هستند. اما با توجه به تجربیات و نظرسنجی‌هایی که انجام شده، واقعیت این است که متوجه شدیم که بارز تایر دارای سهم فروش تقریبا 40 درصدی از کل بازار است و این در حالی است که یزد تایر درصد پایین تری را به خود اختصاص داده است. نکته مهم این است که باید بدانید هیچوقت لاستیک دسته دوم نخرید حتی اگر برای برند معتبری باشد، به این دلیل که آن‌ها عمر مفید خود را طی کرده‌اند و قطعا از کیفیت اولیه برخوردار نیستند.

برآیند بررسی‌های میدانی هم‌تایر و متخصصین این حوزه این است که هر دو برند یزد تایر و بارز از کیفیت خوب و استانداردی برخوردارند، تنها فاکتوری که ممکن است شما را در انتخاب برند مردد کند این است که در برخی سایزها و گل‌ها بارز محصولات بهتری تولید می‌کند و در برخی سایزها یزد تایر عملکرد چشمگیری دارد! بهترین راه برای تصمیم‌گیری کمک گرفتن و مشاوره از لاستیک فروش است. شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات سوال خود را با ذکر نوع خودرو ذکر کنید تا کارشناسان مجرب ما در هم‌تایر شما در انتخاب بهترین لاستیک کمک کنند!

سوالات متداول

لاستیک بارز بهتره یا یزد؟ طبق آمار فروش و محبوبیت بین لاستیک‌های ایرانی، لاستیک بارز حرف اول را در محبوبیت می‌زند! اما سایر برندها همچون یزدتایر هم طرفداران خاص خودشان را دارند.

 

برای دریافت مطالب تخصصی و اخبار حوزه خودرو، به کانال تلگرامی مجله همتایر بپیوندید.

کانال تلگرام مجله هم‌تایرکانال تلگرام مجله هم‌تایر 

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *