لاستیک ماشینم رو کی عوض کنم؟ بهترین زمان تعویض لاستیک خودرو

لاستیک خودرو برای هر راننده‌ای همیشه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها بوده است. احتمالا شما هم از خود پرسیده‌اید که «لاستیک ماشینم رو کی باید عوض کنم؟!» دانستن زمان صحیح تعویض لاستیک یکی از ضروری‌ترین اقداماتی است که شما در راستای افزایش ایمنی رانندگی باید انجام دهید. عدم تعویض به‌موقع لاستیک فرسوده، ممکن است موجب خسارات جانی و مالی شود!

با مراجعه به فروشگاه رینگ و لاستیک هم‌تایر در همدان به‌صورت کاملا رایگان لاستیک شما را کارشناسی می‌کنیم! در این مقاله در مجله هم‌تایر با هم بهترین زمان برای تعویض لاستیک را باهم بررسی می‌کنیم.

مطلب مرتبط: انواع آسیب لاستیک و روش‌های رفع آن

چرا تعویض به‌موقع لاستیک‌ها بسیار مهم است؟

تصور کنید مدت‌ها برای یک سفر خانوادگی برنامه ریزی کرده‌اید و با یک ذهنیت خوب و یک جیب پر پول به دل جاده می‌زنید. یک جفت لاستیک معیوب و فرسوده خدای ناکرده ممکن است حین رانندگی با سرعت بالا در جاده بترکد و حتی خودرو واژگون شود و جان شما و خانواده‌تان در معرض خطر قرار گیرد. به زبان ساده‌تر شما با هزینه کردن نزدیک به 2.000.000 تومان برای دو جفت لاستیک و ایمن کردن سلامت خودرو می‌توانید از یک ضرر جبران ناپذیر جانی و مالی جلوگیری کنید!

واژگون شدن خودرو

چراغ خطرهای تعویض لاستیک خودرو

یک راننده حین رانندگی باید باهوش باشد چرا که خودرو با شما حرف می‌زند و اگر کمی اطلاعات خود را در زمینه خودرو و علی الاخصوص لاستیک افزایش دهید، متوجه زبان ماشین خواهید شد. هر لاستیکی که می‌خرید عمر مفیدی دارد. هرچه که از عمر مفید تایر بگذرد قطعا احتمال رخ دادن حادثه هم بالا می‌رود؛ هر وقت متوجه این اتفاقات شدید باید سریعا باید با لاستیک‌های قدیمی خداحافظی کنید.

  • ترمزگیری ناقص

یکی از واضح‌ترین نشانه‌های تعویض لاستیک خودرو، ترمزگیری ناقص است. فرسودگی لاستیک و یکی نبودن میزان آج لاستیک‌ها در سیستم تعلیق نیز تاثیر گذار است. این مشکل می‌تواند خود را با لرزش فرمان حین ترمزگیری یا کشیده شدن فرمان به یک سمت خود را نشان دهد.

خط ترمز

  • درجا چرخیدن چرخ‌ها در سربالایی

وقتی در یک سربالایی مشغول رانندگی هستید و مجبور به توقف و حرکت مجدد هستید، بکسوات کردن لاستیک و چرخش درجای تایر به شما هشدار می‌دهد که لاستیک دارای میزان آج مناسبی نمی‌باشد و زمان تعویض لاستیک فرا رسیده است. حرکت متعادل خودرو در سربالایی مستلزم سلامت آج تایر است تا به خوبی سطح جاده بچسبد و آن را چنگ بزند.

بکسوات چرخ

  • صدای غیرعادی جلوبندی

صدای غیرعادی و لرزش غیرمعمول اتاق خودرو حین رانندگی نیز می‌تواند یکی از نشانه‌های مشکل در لاستیک خودرو باشد. یک‌دست نبودن و نامنظم بودن سطح تایر باعث این اتفاق می‌شود که در سرعت‌های بالا و یا جاده‌های خیس و لغزنده می‌تواند خطرآفرین شود.

مطلب مرتبط: راهکارهای ساده افزایش طول عمر لاستیک + 6 نکته

  • لیز خوردن ماشین در زمستان

تصادف‌های صبحگاهی پس از یک بارش برف شبانه آن‌قدر متعدد است که وقتی یک صبح برفی در خیابان رانندگی می‌کنید، قطعا متوجه این موضوع و تصادفات زنجیره‌ای و جزئی خواهید شد. لیز خوردن ماشین در زمستان به‌دلیل لغزنده بودن سطح زمین یکی از اتفاقات متعددی است که مخصوصا در شهرهای سردسیر بسیار رخ می‌دهد. تعویض به‌موقع لاستیک خودرو ازین اتفاق جلوگیری می‌کند و از وارد شدن خسارت مالی یا جانی شما را نجات می‌دهد.

حتما بخوانید: قاتل زنجیره‌ای رانندگان در روزهای بارانی؛ هیدروپلینینگ چیست؟

aquaplaning What Is or Hydroplaning example Car Water Informatio How To Avoid It Prevent What To Do Info Information B

  • ترک ترک شدن لاستیک و نشانه‌های ظاهری

شما به عنوان راننده حتما باید حواستان به ماشین و اجزای آن باشد. بازدید ظاهری خودرو در فواصل منظم می‌تواند باعث جلوگیری از بسیاری از حوادث احتمالی شود. با نگاه‌کردن به لاستیک‌ها باید نسبت به هرگونه تغییرات ظاهری مشکوک و غیرمعمول مثل ترک ترک شدن بافت تایر یا دوپوسته شدن آن حساس باشید. بهترین واکنش نسبت به این موضوع، مراجعه به یک آپاراتی و چک کردن لاستیک‌ها توسط متخصص و نهایتا تعویض لاستیک است.

Cracked and Dangerous Tires 1  خسیس نباشید!

هزینه کردن برای تعمیر و رسیدگی خودرو را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری برای سلامت خودرو و خودتان در نظر بگیرید. همان‌طور که در بالا مثال زدیم، تصور کنید یک صبح برفی در حال رانندگی به سمت محل کار خود هستید. ناگهان ماشین جلویی شما ترمز می‌زند و متوقف می‌شود. در همین حین شما هم پای‌تان را روی پدال ترمز می‌گذارید ولی این کار فقط به زیباتر شدن صحنه تصادف کمک می‌کند! به‌دلیل فرسودگی تایر، ماشین سر می‌خورد و با شدت به سپر عقب ماشین جلویی برخورد می‌کنید و خبر خوب این‌که شما مقصرید!

در حال حاضر در بهترین حالت باید 5 میلیون تومان برای پرداخت خسارت یک پژو 207 یا دنا پلاس کنار بگذارید. شما حتی می‌توانستید با پرداخت فقط 1 میلیون تومان آن هم فقط برای لاستیک‌های جلو از این اتفاق جلوگیری کنید.

مرتبط: 10 نکته طلایی که هنگام خرید تایر خودرو باید بدانید!

خرید لاستیک

جمع‌بندی

با توجه به این‌که وارد فصول سرد سال در ایران شده‌ایم، حتما همین روزها لاستیک‌هایتان را به‌دقت بررسی کنید. با هزینه کمی برای سرویس و بازدید از لاستیک‌هایتان در آپاراتی یا جلوبندی سازی می‌توانید از بسیاری حوادث ناگوار جلوگیری کنید. از هزینه کردن برای خودرو یا تعمیر آن نترسید. برای مثال وقتی نسبت به یک خرج 500.000 تومانی نسبت به خودرویتان بی‌توجه باشید، یک ماه بعد باید برای همان مشکل و مشکلات دیگری که به‌وجود میاورد، 2.000.000 تومان هزینه کنید. تعویض لاستیک را در زمان درست آن جدی بگیرید.

به زودی فروشگاه رینگ و لاستیک هم‌تایر در همدان به عنوان شعبه اول افتتاح خواهد شد. در هم‌تایر می‌توانید با آسودگی خاطر و تضمین بهترین قیمت و کیفیت لاستیک مورد نظر خودتان را خریداری کنید. جهت خرید لاستیک نیسان در همدان می‌توانید به فروشگاه همتایر مراجعه کنید. با خیال راحت همـ‌،تایر میشه خرید 🙂

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *