انتقال تکنولوژی در قبال واردات خودرو 1401

شرط واردات خودرو انتقال تکنولوژی است. بدون شک لازمه‌ی بقای هر صنعتی، اشراف بر تکنولوژی روز دنیاست. تمامی صنایع سعی دارند به هر طریقی به بالاترین سطح از تکنولوژی برسند تا بتوانند بقای خود را در دنیای امروز حفظ کنند. لازمه‌ی انجام این امر روابط بین‌المللی گسترده و روابط دوستانه بین کشور‌ها است.در این مقاله به طور خلاصه به نحوه انتقال تکنولوژی و آیین نامه واردات خودرو وخبر‌های مربوطه می‌پردازیم، مجله‌ی هم‌تایر افتخار همراهی شما را در این مقاله خواهد داشت.

نحوه انتقال تکنولوژی در واردات خودرو

به‌طورکلی دو مسیر برای انتقال تکنولوژی در این صنعت وجود دارد؛

  • مسیر اول: سرمایه‌گذاری یا خرید تکنولوژی
  • مسیر دوم: قراردادهای همکاری مشترک

سخنگوی کمیسیون تلفیق موافقت مجلس را برای واردات هفتاد هزار خودرو خارجی به کشور اعلام کرد که به شرح زیر است.

جزئیات واردات خودرو

آیین‌نامه واردات خودرو بعد از چکش‌کاری‌ها

برای اطلاع دقیق از مفاد آیین‌نامه واردات خودرو می‌توانید به مقاله آیین نامه جدید مصوب خودرو ۱۴۰۱ مراجعه فرمایید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد:

شرکت‌هایی که خواستار واردات خودرو هستند، حتما باید انتقال فناوری را انجام دهند و ممکن است برخی واردکنندگان قدیمی امکان اجرای این شرط را نداشته باشند.

سید‌رضا فاطمی‌امین اظهار داشت:

آیین‌نامه واردات خودرو بعد از چکش‌کاری‌های بسیار به مرحله اجرا رسیده و وزارت صمت ثبت سفارش خودرو را برای تعدادی از واردکنندگان آغاز کرده است؛ اما از سوی آنها این انتقاد مطرح شده که شرکت‌های اعلامی توسط وزارت صمت شرایط لازم را برای واردات خودرو ندارند.

انتقال تکنولوژی واردات خودرو

انحصار در واردات خودرو ممنوع!

الله‌وردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد:

 نباید امتیاز واردات خودرو را در اختیار افرادی قرار دهیم که از آن سود شخصی ببرند. بر اساس قانون مشخص شده که چه تعداد و با چه شرایطی خودروهای وارداتی به کشور وارد شود. مسئولین باید موضوع واردات خودرو را به نحوی مدیریت کنند که این واردات همراه با تکنولوژی نوین در بخش خودرو‌سازی باشد.

نماینده مجلس بیان کرد:

 واردات خودرو باید باتکیه‌بر دانش‌های نوین و بر پایه تولید خودروها با استانداردهای بالا و مصرف سوخت پایین و پاک باشد. باید ما در قالب واردات خودرو به یک عده مجوز دهیم تا بروند و هر خودرویی که دلشان خواست وارد کشور کنند و نهایتاً به تقاضای مردم پاسخ داده شود.

کلام آخر

شرط واردات خودرو، انتقال تکنولوژی است که بنای آن عدم انحصار آن است. انتقال تکنولوژی یک الزام قانونی است و هرکسی این شروط را اجرا کند مجاز به واردات خودرو است. این فرایند موجب پیشرفت و شکوفایی روزافزون صنعت خودرو در داخل کشور خواهد شد.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *